Rederij 't Zeehaantje

Home

Voor individuele vissers:
Opstapdagen

Zo nu en dan organiseren wij extra opstapdagen voor individuele vissers. We varen naar de beste visplekjes. Vindt u het ook leuk om een keer een dagje op de Oosterschelde te vissen? Meld u dan aan voor één van de opstapdagen. De actuele data voor onze opstapdagen vindt u op onze Facebookpagina: https://www.facebook.com/RestaurantVeerhuisHotelOosterschelde (als u geen berichten krijgt, moet u ons eerst even liken).

De kosten bedragen Euro 25,00 per persoon (excl. hengels en aas).

Reserveren is noodzakelijk, telefoon 0167-576046 (vragen naar Eric) of per e-mail: info@zeehaantje.nl. Er kunnen per dag maximaal 12 personen mee.

NB! Op deze dagen is het NIET toegestaan dranken of consumpties mee te nemen op de boot. Tegen een normale vergoeding is het e.e.a. verkrijgbaar.

naar boven ^

Actuele vangstberichten vindt u ook op onze Facebookpagina!: https://www.facebook.com/RestaurantVeerhuisHotelOosterschelde

13 november 2010

Hallo mede vissers,

Hier een berichtje uit Eindhoven vandaag voor het eerst meegeweest met de Diana Afina van rederij het Zeehaantje uit Anna Jacobaplder,we hebben een hele leuke dag gehad we waren met een groepje van 8 vissers.We werden vriendelijk ontvangen door eigenaar en schipper Eric Moerland met koffie en een Zeeuwse bolus werden ook bijgepraat over de vangsten.
Toen om 8 uur trossen los en richting de zeelandbrug na een klein uurtje varen bereikten we onze stek Eric stelde voor vrij diep te vissen om te kijken over al een gulletje zat omdat er in wat ondieper genoeg wijting zat.Tuurlijk wilde we dat!!!

Geankerd op 37 meter de lijnen uitgegooid en vissen maar,Eric had wel gezegd een zwaar lood met dreg te gebruiken anders zou het niet blijven en veel draad geven tijdens het ingooien.
Eerst vingen best wel steenbolk maar naarmate het harder ging stromen werd dit aanzienlijk minder en na een half uur ving Pim het eerste gulletje 57 cm geweldig!En Ruud ving er daarna ook een ook van dezelfde maat wel viel op dat de vissers die vooraan op het schip de gulletjes vingen.
Toen de stroming eruit {het was vloed} besloot Eric om naar wat ondieper gaan naar zo rond de 22 meter omdat de steenbolkjes weer met grote getale teruggekeerd waren.

Daar aangekomen lijnen overboord en allemaal direct beet wijting en schar je hoefde onderlijn maar te laten zakken en hangen wel heel veel onder de maat,maar soms kwamen er mooie maatse wijtingen en scharren boven.
Verder werden we natuurlijk goed verzorgd door Eric met een balletje gehakt en uitsmijter en een biertje{wat wil een mens nog meer}.
Totaal eind van de dag met 8 man 105 vissen bovenmaats ikzelf had er maar 9,maar Onze Ruud was de kampioen met 22 vissen waaronder 2 redelijke gulletjes {en dat voor de Oosterschelde!!}
Het was ons een genoegen met de Diana Afina van schipper Eric Moerland die bereid is vissers het naar hun zin te maken{hebben dit ook wel anders meegemaakt met andere boten !!!}.

Een aanwinst voor het vissen op de Oosterschelde
Jan Blom

Ps heb nog wat foto’s bijgedaan van de vangst!

3 januari 2010

Eind december 2009 vaarden we uit met een groepje Fluplandse vissers. Kees Reijngoud maakte het onderstaande verslag en foto's:

"Een schitterende winterdag op de Oosterschelde met www.zeehaantje.nlvan Erik Moerland.
Maandag 28 december zijn we een dagje op de Oosterschelde geweest vanuit de Oude Veerhaven bij Anna Jacobapolder / Zijpe met de Diana Afina van de eigenaar van Restaurant ’t Veerhuis / Hotel Oosterschelde. Een heel erg gezellig en knus bootje waar je met een groepje van hooguit 10 á 12 man op kan gaan vissen. Ook kleinere groepjes vanaf een man of zes/zeven zijn van harte welkom werd ons verteld door Erik (die samen met zijn vader het gezag voerde op de boot). Ook arrangementen heeft Erik in zijn programma zoals 2 dagen vissen op de Oosterschelde en daar tussenin een prima overnachting met een heerlijk vis/vlees diner in zijn mooigelegen buitendijkse hotel/restaurant op loopafstand (200 meter) van de boot!!

Wij waren met 8 personen en we moesten maar 25 euroe afrekenen per persoon….geen geld voor een dagje Oosterschelde vind ik persoonlijk. We vertrokken al erg vroeg (7.25 uur), want Erik wilde kijken ofdat we dicht bij de Zeelandbrug een paar gulletjes konden vangen, dan twas toch dik een uur varen, vandaar het vroeg vertrek, wat hij zelf voorstelde.

Om ongeveer half 9 lagen de eerste pieren op de bodem, een dikke 20 meter diepte, en niet lang daarna kwamen de eerste visjes boven….oa scharretjes, wat wijting en zelfs een paar grote botten (34 en 36 cm) lieten zich te grazen nemen. Het weer was echt heeeel mooi voor deze tijd van het jaar, vrijwel geen wind, en ook het zonnetje liet zich zien. Ook kwam op 5 meter afstand van de boot nog een zeehond gedag zeggen tegen de vissertjes op dat mooie bootje… prachtig om te zien… als hij onze vis maar niet opvreet!!!

We visten de eerste 3 uur met opkomend water, en de laatste 3,5 uur met afgaand. Er was eigenlijk weinig verschil te merken in de vangsten…zowel met opkomend als met afgaand constant wel wat vis aan boord.

Om 15 uur weer richting Anna Jacobapolder. Over de hele dag denk ik dat er een dikke 100 visjes boven zijn gehaald… en dus mogen we zeker niet mopperen. We gaan in het vroege voorjaar met dit zelfde clubje zeker weer een keer met de Diana Afina mee!! Het is ons heel erg goed bevallen bij de Moerlandjes aan boord. Erik en zijn vader spelen precies in op de wensen van de vissers, zoals oa het wat vroeger vertrekken ’s morgens en ook het eten onderin het knusse hutje was prima geregeld.

Ik kan het jullie allemaal aanbevelen!!

Groetjes en de allerbeste wensen voor 2010….ennn draai ze eruit!!!

Kiske"

16 maart 2009

Afgelopen woensdag wezen vissen met de diana Afina van rederij ’t zeehaantje hoewel de vangsten tegen zouden vallen viel het voor ons groepje reuze mee we hadden met 8 man ruim 32 stuks hoewel dit wel allemaal botten waren{waren wel bij 42 tot 44 cm} hebben we het reuze naar ons zin gehad Heel leuk knus vooronder en perfect voor groepjes van 8 tot 12 perssonen .Wij hadden een leuk arrangement geboekt met vissen en ’s avonds heerlijk eten in hun restaurant wat op loopafstand ligt van de opstapplaats bij de voormalige veerhaven in Anna Jacobapolder. Volgende keer boeken een hotelovernachting bij en vissen dan 2 dagen.

13/14 december 2008
Nadat we aan het begin van deze week ons bootje hebben opgehaald vanuit de haven in 'Den Over', was dit weekend onze vuurdoop. Via Joop Scheers had zich een groep van 14 vissers uit Twente aangemeld. Zij hadden een tweedaags arrangement inclusief overnachting en diner en ontbijt. We vertrokken zaterdagochtend om 8.30 uur. Het was ijswater koud. De echte 'die hards' gingen direct van start met de hengels. De anderen zochten de comfortabele warmte in de kombuis, waar de broodjes letterlijk als warme broodjes over de toonbank gingen. Wat later op de ochtend ging het bier net zo hard. De vangst viel aan het einde van de dag niet mee. Wat botjes, wat wijting, dat was het. Voor morgen weten we nog een ander visplekje, waar het gaan proberen, want er moet meer Zeeuwse vis mee naar Twente.

De volgende dag varen we richting Stavenisse, waar we op een strategisch uitgekozen plek aanmeren. Het werkt! Al snel wordt het eerste gulletje gevangen en er volgen meer. Ook Wijting, Botjes, een paar maatse Scharren en zelfs een Zeebaarsje worden gevangen. Het resultaat is een volle kist vis mee naar huis. Onze vrienden uit Twente zijn er erg blij mee, en na nog wat gedronken en gegeten te hebben in ons restaurant gaan ze -een mooie viservaring rijker- naar huis!